
Drogi właścicielu gabinetu rehabilitacyjnego! Brakuje Ci pacjentów? Pozycjonowanie stron to wspaniała forma promocji dzięki której zareklamujesz zabiegi fizjoterapeutyczne. Dobry link-building podnosi pozycję witryny w wyszukiwarce, ale jego brak wcale nie ogranicza jej widoczności w TOP10. Jaki więc ma wpływ na pozycjonowanie? Jak go poprawnie przeprowadzić, aby faktycznie był skuteczny? Sprawdźmy!
Jaki wpływ ma link-building na pozycjonowanie?
Roboty Google nie są w stanie sprawdzić wiarygodności autora i treści, umieszczanych na jego stronie internetowej. W tym celu muszą one posłużyć się miarodajnymi czynnikami, w tym przypadku linkami, które decydują o wysokiej jakości danej strony. Odnośniki traktowane są jako rekomendacje i im jest ich więcej, i są lepszej jakości, tym lepiej. Świadczą bowiem dobrze o witrynie i Google chce ją promować w SERP-ach.
Jakie są cechy dobrych linków?
Nie każdy odnośnik pozyskany w ramach link-buildingu będzie odpowiedni. W tym procesie uważajmy na linki niskiej jakości, pochodzące ze stron wątpliwej jakości, zawierające spam i dużą liczbę odnośników wychodzących. Przed dodaniem linku, dokładnie przeanalizujmy witrynę pod kątem:
- tematyczności: czy jest powiązana z naszą działalnością
- treści: czy nie znajdują się na niej treści zakazane, np. pornograficzne;
- jakie ma współczynniki Trust Flow oraz Domain Rank.Dodatkowo warto zwrócić uwagę na odpowiedni profil zróżnicowania linków. Po pierwsze - różnicujmy pod kątem rodzaju. Rozdziel po równo odnośniki z atrybutem „nofollow” i „dofollow”. A po drugie, różnicuj anchory, czyli słowa kluczowe, na które linkujesz.
Sprawdzaj też widoczność domeny w Google. Wyższa pozycja oznacza wyższy ruch, a ten może wpływać na ilość odwiedzin również na Twoją stronę.
ul. Ostrowskiego 30
53-238 Wrocław